travelmotion.ro

11 secrete pentru alergarea unui maraton

Alergi de ceva vreme si cei cinci sau zece kilometri din antrenamentul tau nu mai sunt de ajuns? Te intriga aura intangibila a maratonului si vrei sa vezi daca il poti termina? Trebuie sa stii ca in spatele unui maraton de succes stau foarte multe aspecte. Iata mai jos cateva lucruri cheie pe care trebuie sa le cunosti pentru a izbuti sa treci linia de finish a unei curse de 42 de kilometri si 195 de metri.

Realism

Incepe de la nivelul personal de fitness pentru a iti atinge scopul dar in acelasi timp pentru a ramane sanatos si gata de o noua incercare. Prima saptamana a planului de antrenament pentru maraton trebuie sa fie foarte apropiata ca intensitate de antrenamentele uzuale de pana atunci.

Perspectiva

Un elefant se mananca bucata cu bucata. Fiecare antrenament pentru maraton incepe cu primul pas. Antrenamentul de maine va reprezenta cel de-al doilea pas si foarte curand 10 kilometri vor deveni 18 si apoi 25 sau 30. Si vei sti cu siguranta ca esti pe drumul cel bun atunci cand vei folosi “numai” si “10 km” in aceeasi propozitie.

Recunostinta

E nevoie de un sat intreg pentru a antrena un maratonist. Inconjoara-te asadar cu cat mai multi oameni care sa iti ofere sprijin de la start pana la finish; maratonisti cu state vechi care sa-ti ofere sfaturi din experienta lor, un maseur, oamenii de la magazinul de unde iti cumperi pantofii de alergare, partenera sau partenerul de viata, prietenii, cu totii vor contribui intr-un fel sau altul la eventualul tau succes. Acorda-ti timp pentru a vorbi cu familia si prietenii despre cat de important este pentru tine drumul pe care ai apucat. Vei avea nevoie de sprijinul tuturor de-a lungul timpului si daca acestia stiu cat de mult inseamna pentru tine, iti vor fi alaturi.

Progres

Noteaza-ti timpii, distantele, vremea, pantofii cu care ai alergat, ce-ai mancat, ce te-a deranjat si cat mai multe lucruri la care te poti gandi ca au un impact asupra alergatului. Daca notezi astfel de detalii le vei putea folosi ca un stimulent pentru incredere mai tarziu cand va fi mai greu.

Invatare

Fiecare antrenament lung este o ocazie de a repeta pentru ziua cursei. Ajusteaza-ti mesele, hidratarea si afla ce-ti pica bine sa mananci in timpul acestor alergari lungi. Si cel mai important, decide cu ce te vei imbraca. Asta te va ajuta sa fi mai putin ametit in ziua cursei si sa te poti concentra mai mult asupra altor aspecte.

Perseverenta

Nu toate antrenamentele vor reprezenta o mare bucurie. De fapt, e foarte probabil sa ratezi cateva alergari din programul pe care ti-l vei stabili. Cheia este constanta si felul in care vei reusi sa pastrezi ritmicitatea antrenamentelor. Planul de antrenament pentru un maraton este ca un traseu pe o harta pe care il poti ajusta pe parcurs pentru a ajunge in punctul final. Flexibilitatea de-a lungul planului este esentiala si trebuie stiut ca un antrenament scurt este mai bun decat lipsa totala a antrenamentului planificat.

Modestie

Un plan de antrenament pentru maraton e ca si cum n-ar exista daca nu contine cel putin o alergare care sa te doboare. Cele mai importante lectii le invatam din cele mai grele sesiuni de antrenament.

Incredere

Perioada de atenuare a antrenamentelor in apropierea marelui eveniment reprezinta exact ceea ce este somnul in viata de zi cu zi. Daca adaugi alergari la planul tau in ultimele doua saptamani in speranta unei imbunatatiri de ultim moment, nu vei face decat sa diminuezi performata din ziua concursului. Ocupa-ti mintea si odihneste-ti trupul. Se spune ca vei alerga exact atat de bine pe care ai reusit sa te recuperezi in urma unui program de antrenament lung si istovitor.

Introspectie

Pe masura ce te apropii de ultimele saptamani de antrenament, sentimentele de indoiala si teama pot incepe sa-ti dea tarcoale si sa se instaleze intre gandurile tale. Te poti gandi ca alergarea unui maraton a parut o idee buna cu cateva luni in urma si poti revedea logul antrenamentelor mai grele pentru a capata incredere in pregatirea acumulata. Acesta este un lucru foarte util pentru ca increderea este cea care te va purta pe ultima parte a cursei de maraton.

Rabdare

Este foarte usor sa te lasi prada valului de emotie din ziua cursei, in special cu un corp bine odihnit in prealabil. Secretul unei fotografii perfecte la linia de finish este acela de a fi mai degraba testoasa decat iepure. Tempereaza-ti ritmul in prima faza a cursei, tine-te in frau si pastreaza-ti fortele pentru ultimii zece kilometri ai cursei (cand se da practic al doilea start al cursei de maraton). Daca vei putea sa depasesti alti concurenti pe ultimii kilometri ai cursei, va fi unul dintre cele mai placute lucruri care se pot intampla. Picioarele si corpul iti vor fi obosite insa te vei simti ca un super-erou.

Bucurie

Este mult mai bine sa-ti definesti succesul dupa maretia realizarii personale si nu dupa orele si minutele aratate de ceas. Rapid sau incet, fiecare dintre noi ajunge la finish pe propriile picioare. Asadar bucura-te de fiecare finish si apreciaza drumul la fel de mult ca destinatia.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *