travelmotion.ro

3 modalitati de a arde grasimea mai eficient

N-ar fi minunat daca toti alergatorii ar putea sa aibe mereu greutatea ideala? Cu totii am arata si ne-am simti mult mai bine. Si am termina si cursele cu timpi mai buni.

O greutate sanatoasa, ideala, ne-ar face cu siguranta niste alergatori mai puternici. Este un lucru demonstrat ca fiecare 1% in plus la masa corporala necesita 1.4% energie metabolica in plus pentru a genera inaintarea. Asadar e simplu sa ne imaginam cat de bine ne-ar fi in antrenamentele pentru maraton daca am putea conserva 1.4% (sau mai mult) din energia de care avem nevoie. Am putea folosi acea energie pe ultimii kilometri ai cursei pentru a reusi un timp mai bun.

Asadar atingerea in conditii de siguranta si intr-un mod sanatos a greutatii ideale ar trebui sa fie unul dintre scopurile principale ale fiecarui alergator. Mai jos am insirat trei modalitati prin care putem arde grasimea, pierzand astfel din kilogramele in plus.

Alergarile lungi

Nu e nevoie sa fii matematician sa poti calcula ca o alergare lunga arde mai multe calorii. Insa ce e bine de stiut este ca atunci cand alergi pentru mai mult de 90 de minute, iti imbunatatesti capacitatea organismului de a folosi grasimea ca sursa de energie. Asadar incearca sa alergi o distanta lunga o data pe saptamana. Dat fiind faptul ca sunt solicitante pentru corp, nu este nici indicat sa alergi mai mult de o distanta lunga saptamanal.

Pe langa beneficiile obtinute prin antrenament, exista si efectele post-antrenament care nu sunt deloc de neglijat. Exista studii care arata ca timpul necesar ca rata metabolica sa revina la nivelul dinaintea unui antrenament, creste odata cu durata antrenamentului. Spre exemplu printr-o crestere a antrenamentului de la 30 la 45 de minute, arderile calorice post-antrenament se dubleaza iar dupa un antrenament de 60 de minute efectul ratei metabolice crescute este si de cinci ori mai mare.

Intensitatea alergarii

Antrenamentele intense ard o multime de calorii, chiar daca nu au durata foarte mare. Din moment ce majoritatea alergatorilor se antreneaza la un nivel moderat de intensitate in toate sedintele, intensitatea crescuta este de multe ori veriga lipsa dintre mentinerea greutatii curente si pierderea celor cateva kilograme in plus.

Secretul antrenamentelor intense – fie ele ca sunt sedinte de forta la sala sau alergarea pe intervale – este sa faci partile grele, extrem de grele, si sa iti acorzi destul timp pentru refacere pentru a putea mentine acelasi nivel de intensitate.

Cursele alergate la suta la suta din potential ajuta si ele la atingerea acestui scop, la fel ca sprinturile sau ridicarea de greutati la sala. Asadar asigura-te ca ai un antrenament intens in fiecare saptamana si mai ales ca participi la curse destul de des. Cursele de trail running ajuta foarte mult in acest sens. Combinatia dintre alergare si diferitele obstacole de pe traseu iti ridica pulsul mediu si cresc energia pe care o arzi in timpul cursei si dupa ea.

Frecventa alergarilor

De cate ori alergi pe saptamana? Marea majoritate a alergatorilor se incadreaza in catedoria celor care alearga intre 2 si 4 antrenamente pe saptamana. Din punctul de vedere al pierderii ultimelor kilograme in plus aceasta frecventa nu este suficienta. Alergarile mai dese isi maresc simtitor activitatea metabolica, crescand numarul de calorii pe care le arzi in mod curent. O frecventa mare a alergarilor, in timp te poate ajuta si sa previi accidentarile, sa alergi mai rapid si in cele din urma sa devii un alergator mai bun.

Desigur aceasta strategie este mai putin importanta decat durata si intensitatea antrenamentelor, asa ca poti incepe cu primele doua si apoi poti creste frecventa alergarilor, imediat ce ajungi la un nivel de fitness care iti permite sa te simti confortabil cu acest regim de antrenament.

Trebuie insa sa pastrezi mereu in gand ideea ca scopul este sa ajugni la greutatea ideala, nu sa scazi sub aceasta. Daca ajungi foarte slab, acest lucru nu te va ajuta cu alergatul si te va predispune la accidentari. Atunci cand vei reusi sa-ti mentii greutatea optima, te vei bucura din plin de beneficiile acesteia: timpi mai buni in curse, mai putine accidentari si un sentiment placut de implinire.

Spor la alergat si la alungarea kilogramelor in plus!


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *