travelmotion.ro

3 semne ca esti pregatit sa alergi un maraton

Cu tot mai multi oameni an de an, care reusesc sa termine maratoane, prin lume dar si in Romania, maratonul este cu siguranta una dintre competitiile sportive de masa cu cel mai rapid ritm de crestere. Desi sunt tot mai multi aceia care incearca sa ajunga la finalul unui maraton pentru prima oara, exista si multi alergatori care nu sunt inca siguri ca sunt pregatiti pentru asa o provocare. Si pe buna dreptate, intrucat finalizarea unui maraton este un lucru dificil. Dar daca nu ar fi dificil, parca nu ar fi atat de frumos sa termini un maraton.

Desi marea majoritate a alergatorilor pot termina un maraton intr-un anumit moment din viata, tot este nevoie de un antrenament adecvat si de un nivel de pregatire fizica ridicat inainte de a incepe macar, un program de pregatire specific pentru maraton.

Simpla distanta a unui maraton te obliga sa recunosti una dintre limitele corpului uman: imposibilitatea de a stoca destula energie (glucoza) pentru a alerga mai mult de 30-35 de km. Odata ajuns in acel punct, ritmul alergarii scade simtitor si incepi sa nu te mai simti prea bine. Acest lucru poate fi usor observat printr-o simpla privire la postura alergatorilor pe finalul unei curse de maraton. Oboseala si nivelul scazut de energie face ca postura lor sa aibe de suferit. Atunci cand alergi cu o postura defectuoasa, pe fondul oboselii si al lipsei de energie, apare si riscul de accidentari iar durata de refacere dupa o cursa este mai mare. In loc sa te numeri printre aceia care au o prima experienta mizerabila, invata cum te poti pregati corespunzator.

Antrenamentul pentru maraton este aproape la fel de dificil cum este si cursa in sine. Urmatoarele aspecte legate de pregatirea pentru maraton te vor ajuta sa te decizi daca esti cu adevarat pregatit sa te iei la lupta cu distanta de 42 de kilometri si 195 de metri.

In primul rand este vorba de timpul pe care trebuie sa-l aloci antrenamentelor de maraton. Rezerva cel putin patru luni “antrenamentului oficial” necesar inaintea cursei. Daca rezervi o perioada mai scurta va trebui sa maresti distantele alergate la fiecare antrenament, sa grabesti alergarile lungi si astfel sa risti accidentari cauzate de suprasolicitare. Din moment ce alergarile lungi pe care va trebui sa le faci ca parte a antrenamentului specific de maraton sunt epuizante, va trebui sa-ti incepi programul specific pentru maraton, abia dupa ce esti in stare sa alergi minim 15-18 km. Daca nu poti alerga distante de asa natura, nu vei putea creste in timp util pana la alergarile lungi din cadrul programului de antrenament pentru maraton; acestea ajung la 30-35 km si sunt absolut necesare inainte de cursa. Daca alergarile lungi din timpul programului de antrenament nu ajung pana la minim 30-32 de km atunci la cursa vei claca cu aproximativ 10 km inainte de finish si vei avea o prima experienta legata de maraton foarte neplacuta.

In al doilea rand asigura-te ca esti gata sa te antrenezi intens fara accidentari. O perioada de minim 2-3 luni de antrenamente de alergare fara accidentari inainte de inceperea programului de antrenament specific pentru maraton, este o conditie aproape imperios necesara. Antrenamentele vor fi dificile deci iti doresti sa poti incepe intr-o nota pozitiva si cu cat mai mult aplomb cu putinta.

In al treilea rand, este recomandat ca media distantelor alergate in mod constant in fiecare saptamana, sa se situeze undeva la peste 30 de kilometri. Daca astfel de distante saptamanale par intimidante, atunci inca nu este momentul sa te gandesti la alergarea unui maraton in viitorul apropiat. Pana la urma intr-un maraton ai de alergat mult mai mult de atat intr-o singura zi.

Urmarind aceste idei simple vei cunoaste cand a sosit momentul sa iti incepi antrenamentul de maraton si te vei simti mult mai bine, atat pe perioada antrenamentului cat si pe parcursul cursei in sine. Si pana la urma este foarte important ca prima experienta legata de maraton sa fie una cat mai placuta cu putinta. Spor la alergat!


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *