travelmotion.ro

5 modalitati de a trece mai usor peste accidentari

Inca dinainte de Semimaratonul International Bucuresti am resimtit o serie de dureri la gamba piciorului drept. Desi am fost ingrijorat de intepaturile cu pricina, am decis totusi sa alerg, avand in vedere ca anul acesta voi avea foarte putine ocazii sa particip la curse mai importante. In ciuda durerii resimtite mai ales in prima parte a cursei – pana m-am incalzit calumea, am terminat Semimaratonul International Bucuresti cu un PB, insa de atunci am decis sa fac o pauza, sa-mi las accidentarea sa se vindece. Faptul ca nu am mai alergat m-a facut sa realizez cat de importanta a devenit alergarea pentru mine, cat de mult imi lipseste si am incercat sa caut modalitati de a trece mai usor peste aceasta perioada. Asadar iata cateva sfaturi pe care le-am gasit si care te pot ajuta si pe tine sa treci mai usor peste perioadele in care nu poti alerga.

1. Incearca sa privesti aceasta perioada ca pe o oportunitate

Perioada de recuperare in urma unei accidentari este perioada cea mai buna sa lucrezi la alte aspecte pe care de obicei le neglijezi. Pentru ca nu petreci asa mult timp alergand, poti incerca sa iti intaresti musculatura trunchiului mergand la sala. Poti lucra muschii abdominali sau pe cei ai spatelui, parti extrem de importante in alergare.

2. Incearca sa nu te lenevesti, ramanand cat mai activ posibil

Acum in functie de gravitatea accidentarii, poate fi nevoie sa obitii acceptul medicului pentru a face alt tip de antrenamente. De cele mai multe ori activitati precum inotul, yoga sau pilates au un impact negativ destul de redus asupra procesului de refacere. Eu unul am folosit aceasta perioada pentru a merge mai des la bazin si desi mi-a lipsit alergarea, pot spune ca inotul a fost o alternativa placuta.

3. Cauta sa scapi de stres prin alte mijloace

Fie ca-ti dai seama sau nu, alergatul este foarte probabil principala modalitate prin care eliberezi stresul din viata ta. Cand nu mai alergi este indicat sa-ti gasesti alte modalitati de a scapa de stres – inclusiv stresul ca nu poti alerga. Citeste mai mult, gateste, sau fa orice altceva care-ti acapareaza atentia si te distrage de la a te mai gandi la stresul din viata ta.

4. Nu uita complet de alergare

Desi faptul ca nu poti alerga te poate tenta sa lasi alergarea de-o parte complet pentru un timp, daca chiar incerci sa uiti complet de ea iti poate face chiar mai rau. Pastreaza legatura cu prietenii cu care alergi de obicei si vorbeste cu ei despre antrenamentele lor. Poti chiar folosi perioada de recuperare pentru a te implica in alergare in alte moduri cum ar fi voluntariatul la competitii sau sustinandu-ti prietenii care participa in diferite curse. Eu am ales sa merg la No Stress Triathlon Mogosoaia 2014 si sa va fac niste poze pe care le gasiti pe pagina de Facebook 🙂

5. Fi optimist si priveste spre viitor cu barbia sus

O atitudine pozitiva te poate ajuta chiar sa grabesti nitel recuperarea. Aminteste-ti ca stai pe dreapta pentru o accidentare care odata rezolvata te va face sa apreciezi si mai mult momentele in care vei fi iarasi sanatos si in plenitudinea fortelor, ajutandu-te de fapt sa te bucuri si mai mult de alergare atunci cand ea va reintra in rutina ta zilnica.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *