travelmotion.ro

Cum slabesc prin alergare?

Cum slabesc prin alergare

Multa lume se apuca de alergat pentru a mai scapa de kilogramele in plus.  La fel cum socoteala d-acasa nu se potriveste cu cea din targ, nici alergarea nu aduce mereu pierderea in greutate mult visata. Asa ca intervine inevitabil intrebarea cum slabesc prin alergare? Ca in multe alte domenii, o abordare gresita aproape ca implora un esec. In cazul slabitului prin alergare, sau prin sport in general, trebuie sa stii ca este vorba despre o simpla operatie matematica. Ca sa slabesti trebuie sa consumi mai multe calorii decat mananci. Si cum alergatul este una dintre activitatile in care consumul caloric este cel mai insemnat, inseamna ca e si printre cele mai eficiente. Exista insa si cateva sfaturi pe care le poti urma pentru a eficientiza putin acest proces care nu e la fel de rapid ca o liposuctie insa poate oferi multe satisfactii si te poate ajuta sa slabesti mai sanatos.

Cum traim intr-o lume a vitezei, vrei rezultate imediate, iar daca dupa doua iesiri in parc nu observi cum rasare un “six pack” de sub colacul de salvare, va aparea tentatia de a renunta. Nu asta este abordarea castigatoare si nu trebuie sa iti pierzi speranta pentru ca doar cu putina rabdare vei ajunge la scopul dorit. Asadar ce trebuie sa stii ca sa slabesti prin alergare?

Slabitul prin alergare incepe cu mancarea…

Ea a adus kilogramele in plus de care ai vrea sa scapi. Trebuie sa stii ca pentru a scapa de jumatate de kilogram trebuie sa arzi aproximativ 3500 de calorii prin miscare sau prin activitatile tale zilnice. Asa ca daca alergi jumatate de ora si arzi 3-400 de calorii tot trebuie sa mananci mai sanatos. Desi alergatorii au nevoi nutritionale putin mai speciale, principiile unei alimentatii sanatoase li se aplica si lor. Asa ca incearca sa mananci mai multe legume, fructe, cereale integrale, mai putine grasimi saturate si evita alcoolul. De cele mai multe ori o schimbare a stilului de viata complet sedentar, cu unul ceva mai activ va aduce si o crestere a apetitului asa ca multi dintre cei care se apuca de alergare ca sa slabeasca, au tendinta de a compensa consumul caloric crescut cu mai multa mancare si bautura. Asta rezulta intr-o crestere in greutate. Asadar cum spuneam si in acest articol, daca alergi nu inseamna ca poti manca orice!

Continua cu un program de alergare pentru slabit…

Odata ce te-ai decis sa treci la fapte e important sa iti faci un program de alergare pentru slabit. Acest lucru te va ajuta sa ramai motivat, sa nu iti gasesti scuze sa sari peste antrenamente si sa vezi mai usor progresele pe care le faci. Un program de alergare axat pe slabit ar trebui sa contina saptamanal 2-3 alergari de 15-30 de minute si eventual inca o alergare in week-end ceva mai lunga, de aproximativ 45 de minute, toate cu un puls cat mai scazut. Alergarea pentru slabit ar trebui facuta cu un puls scazut. Asa ca daca nu ai o banda sau un ceas care iti spune ce puls ai in timpul alergarii ar trebui sa iei in considerare o astfel de investitie. La inceput nu va exista puls scazut. Cum vei incerca sa alergi vei simti cum inima o ia razna. Cand se intampla asta, incetineste sau opreste-te din alergare si continua printr-un mers mai viguros. Pulsul de alergare care aduce eficienta maxima pentru slabit este undeva la 60-70% din pulsul maxim al fiecaruia. O formula destul de uzuala te ajuta sa estimezi pulsul la care trebuie sa alergi pentru a arde mai multa grasime si mai putini carbohidrati. (220 – varsta) * 65%. Si mai simplu este sa incerci sa tii pulsul undeva in jur de 140 bpm indiferent de varsta.

Si da rezultate cu rabdare si perseverenta…

Personal, eu nu cred in diete drastice, pastile, prafuri si alte minuni, care promit ca slabesti mancand cat poti. Chiar daca slabesti la inceput pui la loc imediat si te mai alegi si cu dezechilibre imposibil sau greu de corectat. Daca vrei sa slabesti trebuie sa-ti schimbi stilul de viata, sa ai rabdare si sa perseverezi pentru ca nu vei slabi daca alergi o data pe luna. Trebuie sa te tii de programul pe care ti-l propui si sa-l ajustezi pentru rezultate mai bune. Gaseste-ti motivatia si vei avea satisfactii pe termen lung, o sanatate de fier si un tonus mult mai bun!


One Comment

  1. Pingback: Cum sa te antrenezi pentru primul maraton – travelmotion.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *