travelmotion.ro

Top 5 alimente pentru alergatori

Manacre pentru alergatori

Cred ca orice alergator care mai citeste din cand in cand despre nutritie ajunge la un moment dat sa isi smulga parul din cap. Ce e bun si ce nu e bun? Care sunt cele mai tari mancaruri care-ti imbunatatesc performantele? Ce mancaruri ajuta la recuperare? Ce sa mananci inainte de alergari lungi? Dar dupa? Dar inainte de cursa? Si intrebarile nu se mai sfarsesc…

Dupa parerea mea cele mai bune alimente pentru un alergator ar trebui sa indeplineasca urmatoarele conditii:

1. Sa fie compatibile cu persoana in cauza. Acest lucru e foarte important pentru ca ceea ce este usor digerabil si gustos pentru unii, s-ar putea sa nu fie tocmai propice organismului altora. Spre exemplu, multi se jura ca iaurtul este o sursa excelenta de proteine si bacterii probiotice. Pentru altii insa intervine intoleranta la lactoza sau greutatea de a digera o astfel de mancare asa ca mai bine nu o mananca.

2. Sa fie intr-o forma cat mai simpla si mai putin procesata. Nu stiu cine a zis ca nu mananca nimic facut din ingrediente ale caror nume nu le poate pronunta, insa mi se pare o treaba buna. Cu cat o mancare e mai simpla cu atat e mai buna.

3. Sa aibe un gust bun. Nu e nevoie de multa minte sa-ti dai seama de asta, dar sa mananci bine nu inseamna ca trebuie sa sacrifici si gustul.

4. Sa fie destul de usor de gasit. N-ar trebui sa fim nevoiti sa mergem in zece magazine de delicatese, fiecare in alt capat al orasului care sa mancam bine si nici sa petrecem mult mai mult timp sa gasim mancarea decat ne ia sa o gatim si sa o mancam.

5. Sa fie rezonabile ca pret. Sa mancam bine n-ar trebui sa fie un lucru din cale afara de scump si nici n-ar trebui ca fiecare masa sa fie o gaura in buget.

Exista foarte multa informatie pe internet si este destul de bine documentata, despre ce tipuri de hrana sunt cele mai potrivite pentru a ii mentine pe alergatori sanatosi si a le da energie suficienta. Cele mai multe surse indica faptul ca dieta ideala a unui alergator ar trebui formata din aproximativ 60% carbohidrati, 25% grasimi si 15% proteine. Aceste procente pot desigur varia cat de cat insa pare sa existe o parere unanima ca acesta este un standard, un punct de referinta.

Nu trebuie sa fii nici chimist si nici miliardar ca sa mananci bine. Trebuie doar sa acorzi putina atentie atunci cand intocmesti lista de cumparaturi. Pentru mine nu trebuie sa lipseasca urmatoarele cinci mancaruri sau alimente care sunt simple, gustoase, ieftine si usor de gasit, si cred ca se numara si printre cele mai tari mancaruri pentru alergatori:

1. Pastele. De preferat integrale. Exista foarte multe retete; cu fructe de mare, cu peste, cu sos de rosii, cu ulei de masline, cu diferite tipuri de branzeturi – varietatea este de-a dreptul coplesitoare si poate compune o masa consistenta pentru orice tip de alergator.

2. Avocado. In salate sau in reteta mea preferata, guacamole, acest aliment poate constitui o sursa importanta de energie si de grasimi sanatoase pentru un mic dejun perfect. Avocado contine foarte multe fibre, vitamina C, vitamina B6 si magneziu.

3. Bananele. Sunt o buna sursa de potasiu si vitamina C. Sunt de asemenea foarte usor de gasit mai tot timpul anului.

4. Alunele. De preferat nesarate si neprajite. O suta de grame din acest aliment au peste 550 de calorii si asigura un aport ridicat de grasimi, fibre, potasiu, fier si magneziu. Atentie insa la cantitati daca silueta e unul din motivele pentru care alergi!

5. Pastravul. Este pestele meu preferat pentru ca este usor de preparat si foarte gustos; in acelasi timp asigura si un aport ridicat de colesterol bun, proteine si potasiu.

Tu ce alimente/mancaruri consideri indispensabile pentru dieta unui alergator?


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *