travelmotion.ro

Top 5 lucruri pe care sa NU le mai faci cand alergi

Ca alergatori avem o multime de lucruri pe care le putem face pentru a ne imbunatati performantele, cum ar fi sa mancam sanatos sau sa ne odihnim. Dar cum ramane cu obiceiurile proaste – acele lucruri pe care le facem si care ne saboteaza eforturile? Iata mai jos cele mai frecvente capcane in plasa carora cad multi alergatori si cateva modalitati de a le evita.

1. NU mai folosi incaltari nepotrivite

Incaltarile nepotrivite picioarelor si stilului de alergare pot provoca accidentari. Daca nu ti-ai facut niciodata o analiza a tipului de picior pe care-l ai, te poti duce la ortoped sau la un magazin de articole sportive. In ultima vreme au aparut la Intersport sau Decathlon niste scannere care-ti determina pronatia si iti ofera tot felul de indicatori despre felul in care calci. Exista si teste pe care le poti face acasa, umezindu-ti talpa piciorului si pasind pe un ziar sau prin simpla analiza a modului in care s-a tocit talpa unor incaltari folosite intens. Este de asemenea important sa iti iei marimea potrivita de incaltari de alergare. Recomandarea pe care am auzit-o de cele mai multe ori este sa-ti iei incaltari cu jumatate de numar mai mari. Eu personal cred ca acest lucru este necesar doar cand e mai cald pentru ca atunci picioarele se umfla mai tare si pot aparea basicile sau se mai inegreste cate-o unghie si risti sa o pierzi.

2. NU mai ignora durerile

Multi alergatori se cred invincibili si forteaza in timpul alergarilor desi durerea nu dispare. Nu face si tu greseala de a crede ca ratarea a doua trei alergari iti va distruge planul de antrenament sau te va impiedica sa-ti atingi obiectivele pentru urmatoarea cursa. Durerea este un semnal din partea corpului tau ca ceva nu merge cum trebuie si de multe ori repaosul este cel mai bun tratament. O mica pauza atunci cand o accidentare se afla intr-un stadiu incipient, va preveni o pauza mult mai lunga in viitor. Daca fortezi mai mult ca sigur accidentarea se va inrautati. Din acest motiv nu sunt un mare fan al unguentilor analgezici cu mentol desi am vazut ca foarte multi alergatori ii folosesc inainte sau in timpul curselor. E adevarat ca incalzesc muschii insa pot ascunde durerea si implicit o accidentare care se poate agrava daca ea exista.

3. NU mai alerga fara sa te hidratezi

Stiu alergatori care nu prea beau destula apa in timpul alergarilor. Eu sunt unul dintre ei. La alergarile de 10k imi este mai comod sa nu beau apa insa am alergat si 15-20 km fara sa ma hidratez si nu m-am simtit asa bine. Recomandarile actuale spun sa ne hidratam la fiecare maxim 30 de minute sau sa raspundem senzatiei de sete atunci cand aceasta se instaleaza, adica sa bem de fiecare data cand ni se face sete. Deshidratarea poate provoca efecte nedorite si foarte periculoase mai ales cand temperaturile sunt mai ridicate.

4. NU te mai compara cu altii

Mereu va exista cineva care va putea alerga mai rapid sau mai departe ca tine. Nu iti mai face rau comparandu-te cu altii si nu te mai descuraja pentru ca nu ai performante similare. In loc sa te compari cu altii ai putea sa te gandesti la cat de mult ai progresat TU in ultima perioada. Un fost castigator al maratonului de la Boston spunea ca nu conteaza cat de rapid sau lent esti comparativ cu altii, ci trebuie sa-ti stabilesti ritmul propriu si sa-ti masori propriul progres. Este o intrecere pe care nu ai cum sa o pierzi pentru ca nu concurezi cu nimeni. Alergi doar impotriva ta si atata timp cat alergi, castigi!

5. NU te mai astepta la un PB in fiecare cursa

Cand incepi sa alergi este mult mai usor sa te imbunatatesti permanent si sa iti dobori recordurile personale de fiecare data cand participi la o cursa. Insa inevitabil vei ajunge la un moment cand va deveni tot mai greu sa iti imbunatatesti timpii. A pune presiune pe tine insuti spre a deveni tot mai rapid si mai rapid de fiecare data, poate duce la pierderea placerii si bucuriei de a alerga. Nu ma intelegeti gresit, stabilirea de obiective si efortul de a le indeplini sunt lucruri foarte frumoase care pot aduce multa bucurie si ne pot mentine motivati, insa este important si ca aceste obiective sa fie realiste si sa se potriveasca cu disponibilitatea fiecaruia si dispozitia la efort pentru antrenamente. Pentru a reduce putin din presiunea rezultatelor poti incerca sa participi la cateva curse doar de placere si fara nicio asteptare. Cursele tematice locale sau cele caritabile cum sunt Color Run sau Wings for Life pot fi distractive si le poti alerga impreuna cu familia sau prietenii.


One Comment

  1. Pingback: Weekend in fuga – travelmotion.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *