travelmotion.ro

De ce sa NU folosesti o aplicatie de alergat

Aplicatiile pentru alergatori si ciclisti sunt in mod sigur foarte utile si tot mai populare printre sportivii amatori. Strava, Runkeeper, Nike+, MapMyRun sau Endomondo sunt doar o parte dintre numeroasele aplicatii ce se lupta pentru a atrage masa in continua crestere de alergatori si ciclisti. Exista cu siguranta multe parti pozitive aduse de folosirea unor astfel de aplicatii. Pe multi dintre noi ne ajuta sa ne analizam antrenamentele, sa gasim modalitati de imbunatatire, sa ne motivam sau pur si simplu sa socializam cu alti oameni pasionati de sport. Exista insa si aspecte negative in folosirea unor astfel de aplicatii?

Dincolo de beneficiile pe care mai toata lumea le apreciaza, majoritatea unor astfel de aplicatii aduc cu ele si o parte mai putin pozitiva. Si nu ma refer la faptul ca iti consuma mai repede bateria de la telefon, sau ca exista ingrijorari cauzate de lipsa de intimitate si de posibile hartuiri. Aceste aspecte sunt cunoscute si drept urmare dezolvatatorii incearca sa le amelioreze.

In cazul tuturor aplicatiilor de acest gen, ultimul antrenament este mereu comparat cu eforturile anterioare. Trending faster! Good Job!; Aproape toate aplicatiile te incurajeaza sa te autodepasesti cu fiecare alergare, cu fiecare kilometru alergat. Exista challenge-uri, competitii impotriva prietenilor, etc. Ai de depasit recorduri peste recorduri, fie ca e vorba de un anumit segment sau de cel mai bun timp pe 1km, o mila, 5k, 10k, 15k etc. Insa nu toate antrenamentele trebuie sa fie mai rapide decat cele dinaintea lor. Fiecare alergare are rolul sau. Si un jog este la fel de important ca o alergare rapida; sau un long run ca un tempo run; la fel si intervalele isi au rolul lor. Cel mai important cred ar fi sa urmarim scopul fiecarui antrenament in parte si sa masuram succesul fiecarui antrenament comparandu-l cu scopul lui. Daca tocmai ai facut un jog de 5-10 km fara sa dobori niciun record, nu ar trebui sa te simti demoralizat, ci din contra, ar trebui sa fie un lucru bun, ca ti-ai facut antrenamentul la intensitatea stabilita de planul de antrenament. Daca ne lasam purtati de dorinta de a dobori recorduri la fiecare antrenament vom sfarsi prin a ne accidenta sau prin a fi dezamagiti de antrenamentul incheiat fara succes. E imposibil ca fiecare alergare sa fie mai rapida si/sau mai lunga decat cea dinaintea ei.

Tu ce parere ai? Te simti incurajat/a de aplicatia pe care o folosesti sa alergi mai repede sau mai departe decat ar trebui? Te simti motivat/a sa te autodepasesti la fiecare alergare?


Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.