travelmotion.ro

Preventia accidentarilor la alergare

Accidentari Alergare

Cea mai buna abordare pentru a preveni accidentarile cauzate de alergare este sa fii pro-activ si sa nu ignori niciodata semnalele date de o posibila leziune. Prin anumite masuri preventive sau masuri de a trata durerile in faze incipiente se pot evita accidentarile grave si se poate limita durerea sau timpul necesar pentru refacere. Iata mai jos cateva sfaturi pentru a incerca sa previi pe cat posibil accidentarile mai grave si a te putea bucura pe deplin de alergare.

1. Nu te considera invincibil.
Daca alergi in mod constant, dupa un anumit timp ajungi intr-o forma fizica mai buna ca niciodata, ceea ce poate duce la o stare de exaltare. De aici pana la a te considera invincibil sau mult mai rezistent decat esti de fapt este cale scurta. Cei care cred ca nu se pot accidenta ajung sa ignore semnalele date de corp, sa forteze in continuare desi resimt dureri, crezand ca durerea este trecatoare. Cateodata este adevarat, insa alteori nu. Si in cazul al doilea durerile pot prevesti accidentari ce se pot dovedi a fi foarte grave. De aceea este bine sa iti acorzi timp suficient pentru refacere si sa nu cresti distantele sau vitezele prea brusc de la o saptamana la alta. De asemenea un calendar de curse prea incarcat poate duce la oboseala si creste riscul de accidentari.

2. Afla ce cauzeaza accidentarile.
Accidentarile nu apar din senin, fiind mereu cauzate de ceva. Fie ca nu ai incaltarile potrivite, fie ca alergi prea des sau distante prea lungi, fie ca nu ai antrenat anumiti muschi, oricare ar fi cauzele, daca le identifici si le rezolvi, in loc sa te ocupi doar de tratarea efectelor, poti preveni accidentari mai grave sau poti preveni revenirea anumitor dureri in mod constant.

3. A te feri de accidentari este mai important decat a alerga distantele propuse.
Nu forta cu orice pret doar pentru ca ai impresia ca daca nu faci astazi 20 sau 30 de km nu vei mai atinge nivelul de pregatire dorit la momentul cursei. Daca resimti dureri mari e mai bine sa sari peste un antrenament decat sa risti sa nu mai poti alerga deloc o perioada mult mai lunga. In plus o accidentare te poate face sa nu mai participi deloc la cursa pentru care te antrenezi atat de intens. Asadar tine minte ca nu poti termina o cursa daca nu esti la linia de start pentru ca o accidentare te impiedica sa fi acolo.

4. Protejeaza-ti picioarele.
Ele te ajuta cel mai mult sa alergi, de ele depinzi atunci cand iti este cel mai greu intr-o cursa si ele sufera cel mai mult dupa. Asadar, nu alerga cu incaltari foarte uzate sau nepotrivite pentru piciorul tau. Schimba incaltarile de alergare la fiecare 6-700 de km sau chiar mai repede daca alergi pe suprafete care le deterioreaza mai usor. O pereche de incaltari de alergare, chiar daca nu are cusaturi rupte sau gauri si arata inca bine, nu mai ofera aceiasi protectie dupa un anumit numar de kilometri. Eu personal, cand o pereche ajunge la 3-400 de km, incerc sa cumpar una noua si apoi alternez intre cele doua pana cand cea veche ajunge la 700 km.

5. Adapteaza-ti alergarea la traseu.
Multi alergatori pierd complet controlul cand alearga la vale. Altii alearga pe un teren accidentat la fel ca pe asfalt sau nu tin cont daca suprafata este alunecoasa sau nu. Cand alearga la vale au tendinta de a se apleca prea mult in fata, fac pasi mult prea mari si ajung chiar sa nu se mai poata opri. La Semimaraton Brasov cel putin, am vazut foarte multi alergatori care mergeau la deal si apoi alergau bezmetic la vale incercand sa recupereze din timp si se opreau doar pentru ca aveau norocul sa le apara cate un copac in fata. Desi este foarte tentant sa gonesti si sa faci pasii ca si cum ai fi pe Luna, cel mai bun mod de a alerga la vale este sa te apleci foarte putin in fata, sa-ti pastrezi soldul sub tine si sa faci pasi mici, fara a te lasa pe spate pentru a incerca sa te infranezi. De asemenea e important sa ai mult mai multa grija atunci cand este ud pe jos, cand alergi pe piatra cubica, sau prin padure. O simpla alunecare in viteza poate insemna o entorsa sau ceva si mai grav care te va tine pe dreapta o buna bucata de timp.


One Comment

  1. Pingback: 7 sfaturi pentru a slabi prin alergare – travelmotion.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *